Taggar

, , , , ,

Ibland är skönhetsshoppingen mer nödvändig än glamorös. Här har jag köpt pads för borttagning av ögonmakeup och en dip-in nagellacksremover från Depend. 35kr respektive 69kr (om jag minns rätt.)

20130816-160649.jpg

Lackremovern har jag använt några gånger innan, men då valt den gröna som ska vara mer miljövänlig. Tyvärr tar den för lång tid på sig att lösa upp lacket, jag har lite brådis nu med en liten bebis i huset. Den här typen av dip-in remover är perfekt när tex en nagel ser för jäklig ut eller man bara sitter och swatchar lack.

Padsen till att ta bort ögonmakeup har jag använt någon gång för lääääänge sedan, de fanns när jag var i tonåren och säkert innan dess. En alldeles strålande uppfinning när man är lat eller har ont om tid!

Tråkig shopping! Vad tycker ni är tråkigt att köpa i skönhetsväg? Nödvändigt, liksom?