Taggar

, , , , ,

bootsno7skinilluminator001No7 Skin illuminator –  radience boosting beauty fluid

Jag vet inte riktigt var jag ska börja med den här produkten. Woohoo eller boohoo?

Woohoo: lättarbetad formula, ger mycket lyster och kan användas som highlighter. Passar ensam på huden eller under din foundation. Till exempel kan den användas till kindben, näsrygg eller läpparnas amorbåge för att framhävas dessa. Och för det älskar jag denna rosa skimmermagi.

Boohoo: Men! VEM har utformat tuben med en penselapplikator som sitter fast?! Som man dessutom inte får tvätta med vatten! Jag antar att vatten kan ta sig in i tuben och orsaka bakterietillväxt och förstöra produkten, så VARFÖR gör man så?

Jag har tryckt ut önskad mängd på handryggen och sedan applicerat med fingrar eller platt foundationborste, och sedan torkat av penseln på tuben så gott det går. Jag förstår ju att det inte kommer fungera för alltid och det är verkligen synd på en annars så bra produkt.

bootsno7skinilluminator002

No7 tillverkas av Boots Company och finns på Apotek Hjärtat. Pris 145kr för 30ml.