Etiketter

, , , , , ,

tbsshopping001

Innan jag gick in i butiken hade jag bestämt mig för handrengöringen och duschtvålen. Det andra var liksom.. well you know, man går in på The Body Shop och kommer ut med bra mycket mer än man tänkt sig. Same old story, samma sak varje gång. Lyckliga jag hade däremot 100kr i innestående bonus sedan ett tidigare köp så det var ju trevlig i alla fall.

The Body Shop Absinthe purifying hand wash kom i ett pressutskick tidigt i våras och blev snabbt en favorit här hemma. Dess naturliga plats blev i köket men har även använts till att rengöra makeuppenslar och hålla god handhygien vid diverse förkylningar. Nu var det dags att fylla på. 95kr för 250ml känns prisvärt.

The Body Shop har ett antal utvalda produkter som kallas för Core Body Care-produkter och vid köp kan du välja två och få en shower gel på köpet. Produkterna som erbjudandet gäller för är body butter, bodu scrubs, shower gel, body lotion, beautifying oil, body mists och eau de toilet. I webshopen gäller erbjudandet till 25 september, och jag antar att det är samma i butik.

Jag valde Body Scrub Sweet Lemon, en rivig sockerskrubb med citronolja som doftar alldeles alldeles underbart. Som en fräsch drink, som en Limoncello. Smaskens! Jag plockade även Sweet Lemon i Beautifying oil. Jag gillar en bra torrolja som lätt smiter in i huden och inte känns kletig. Jag har tidigare använt Brazil Nut, men sanningen? Den doften stod mig upp i halsen nu och oljan började redan lukta märkligt. Pris för oljan är 165kr.

Som ”Core-bonusprodukt” valde jag då Vineyard Peach shower gel. En söt omfamnande persikodoft som dröjer sig kvar länge i badrummet och letar sig sedan ut i huset. Magisk. Hade dock önskat att den stannat kvar längre på huden, men jag får köpa body lotion eller en mist att förstärka det hela med.

Har ni några favoriter från The Body Shop?

