Taggar

, ,

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Årets julkollektion består av 18 vackra lack, allt från cremelack, skimmer, glitter och hela sex stycken Liquid Sands. Kollektionen är också i år ett samarbete med Maria Carey och lacken finns i butik från mitten av november. Pris 150kr/styck.

Det är inte jul riktigt än, men börjar lacka (hahahaha!) mot den säsongen! Och jag är inte sen att haka på när butikerna börjar ta fram årets julprodukter.

Jag visar er mina egna bilder här och sedan tar jag ett annat inlägg till OPI:s promobilder med mina swatches lite längre fram när det närmar sig lackens release-datum!

opixmas002Visions of love, In my santa suit (vars skimmer inte syns på bilden), All I want for Christmas (is OPI), Cute little vixen, Underneath the mistletoe , Sleigh ride for two.

Jag har haft jättesvårt att fotografera så att färgerna återgivs bättre. In my santa suit och All I want for Christmas  (is OPI) drar inte alls så mycket åt orange utan är mer klart röda och båda två riktigt fina. Även cremelacket Visions of love som har en snyggt vampig djup vinröd färg. Favoriten är däremot Underneath the mistletoe, julröd med små små glitterbitar, det skimrar, det glittrar och känns som det mest kompletta och självklara jullacket i kollektionen.

opixmas001Warm me up, My favorite ornament, I snow you love me, All sparkly and gold, Wonderous star, Ski slope sweetie.

Oj! vad det glittrar och skimrar! Här har jag glitter till julgranen om det skulle sälja slut i affären. Warm me up känns lite off i kollektionen. Det ser fint ut i flaskan men blir lite ”meh” på naglarna. Vackra I snow you love me med sina paljetter gnistrar som diamanter nageln, dock är det de ganska svåra att jaga fatt i med penseln! Vita vackra Ski slope sweetie, skimmerlack med både vitt och guld, frostigt!

opixmas003

Emotions, Kiss me at midnigt, Baby please come home, Silent starts go by, Make him mine, It’s frosty outside.

Dessa är alltså Liquid Sands som helt enkelt ger en sandig och grynig finish. De torkar semi-matt skulle jag säga, men är packade med så mycket glitter och skimmer (förutom Emotions), att de ändå gnistrar fint. Nu: jag gillar inte Liquids sands! There, I said it! Jag vet att detta nog är årets hype, men jag hänger inte riktigt med. Och ändå kan jag inte låta bli att lacka med kornblåglittriga Kiss me at midnight. Jag kan knappt ta ögonen från naglarna när jag nu skriver på tangentbordet. Men jag gillar inte texturen. Jag tycker den ruggiga ytan skrapar min tremånaders bebis och de känns lätt ohygieniskt i sammanhanget. Och ändå.. de gnistrar, glittrar och är väldigt iögonfallande!

Har ni hittat några fina färger i årets kollektion?