Taggar

, , , , , , ,

Botanics All Bright, cleansing toner och Refreshing eye roll-on

Botanics All Bright, cleansing toner och Refreshing eye roll-on

Botanics är märket som ska kombinera det bästa från naturen med vetenskap. I framtagandet av produkterna har Boots arbetat med de främsta botanikerna vid Kew Gardens, den kungliga botaniska trädgården i London.

Botanics All Bright med extrakt av hibiscus som innehåller naturlig AHA ska milt exfoliera huden och göra den mjuk och len med nyvunnen lyster.

Jag har testat två produkter ur serien: cleansing toner och refreshing eye roll-on.

Ansiktsvattnet, All bright cleansing toner, har jag använt både morgon och kväll (den uppmärksamme kan se att flaskan nästan är tom!). På morgonen tvättar jag inte med rengöring utan tar bara ansiktsvattnet på bomullspads och väcker ansiktet. På kvällen använder jag den på samma sätt, fast då efter sminkborttagning och rengöring av huden.

Jag upplever cleansing tonern som uppfriskande, rengörande och kan ibland ge en lite kittlande känsla i huden. Ansiktet hålls återfuktat en stund tills jag kan lägga på serum och ansiktskräm. I arbetet med att få en ljusare och klarare hud behövs givetvis mer än bara ett ansiktsvatten. Huden behöver daglig rengöring och kräm för att hålla döda hudceller borta och talgkörtlarnas utförsgångar rena. Men vattnet hjälper till!

Produkten Refreshing eye roll-on är en svalkande och uppfriskande gel för området runt ögat. Produkten rullas på benet som sitter under ögat och ska reducera mörka ringar och svullnader. Jag är inte mycket svullen under ögonen och inte heller särskilt mörk, men produkten känns sval och skön mot huden. Även denna innehåller hibiskus som ska ha en uppljusande effekt på huden.

Jag har märkt att produkten torkar lite på kulan som är applikator till ögongelen och det river ohyggligt på den tunnare huden runt ögat. Jag är inte van vid roller-applikator och vet inte om det är vanligt förekommande?

Köpa? Ansiktsvattnet absolut! Det måste nästan göras i helgen för det kommer ta slut vilken dag som helst.

Produkterna säljs på Apotek Hjärtat.