Taggar

, , , , ,

The Body Shop Vitamin C skin boost

The Body Shop Vitamin C skin boost

The Body Shop Vitamin C skin boost ska snabbt ge huden bättre lyster, ny fräschör och jämnare hudton.

I våras när jag såg som risigast ut i graviditetens slutskede tänkte jag ”den ska jag ha!”. Efter att ha använt dyrgripen Transderma C var jag ute efter ett budgetalternativ och föll för The Body Shops variant med c-vitaminrika camu camubär från Amazonas.

Hade jag nu överhuvudtaget läst på flaskan eller något om produkten i förväg hade jag vetat att det är inte denna jag söker.

Produkten är en silikonbas (dimethicone) och känns mer som en primer. Den ska appliceras efter fuktkräm för att ge lyster (den skimrar rätt bra) och ge en silkeslen yta.

Vad jag var ute efter var ett serum som ska gå in i huden innan man lägger en fuktkräm. Jag ville ha ett serum som kunde göra en skillnad på hudens hälsostatus, och inte rent kosmetiskt.

Jag är såklart tudelad till produkten, å ena sidan besviken på mig själv för att jag hastar iväg och köper en produkt jag inte vill ha. Å andra sidan fungerar den jättebra precis så som The Body Shop beskriver den.

Priset är 300kr för 30ml.