Taggar

, , , ,

Äntligen har den landat här hemma, The Body Shops Honeymania!

Honeymania

Honeymania

Idag kom utskicket med The Body Shops senaste serie, Honeymania. Och som jag har längtat! Sedan det börjats surra på nätet om kommande produkter med honung har jag ivrigt väntat på mer information och eftersom jag missade eventet förra veckan, (Skåne-Sthlm=too many miles apart), uppskattas utskicket extra mycket!

Efter en snabb sniff i burkar och flaskor kan jag säga: ”spring och köp, folk!”. Doften är något mildare än jag föreställt mig och kanske mindre än jag hade önskat för just en honungsdoft, men den är fräsch och blommig med en hint av honung. Dofterna varierar också något mellan produkterna, så ta en ordentligt sniff innan du köper något.

Den Community Fairtrade-producerade honungen som berikar Honeymania köps direkt via odlare i den etiopiska regnskogen, och håller mycket hög kvalitet. Vildhonungen handskördas när honungskakan nått rätt mognadsgrad. Detta för att honungen ska vara av högsta kvalitet, god att äta och näringsrik. Bina lever fritt och väljer själv sina bikupor och flyttar sedan vidare efter varje skörd.

Honungen är mild blommig och en naturlig källa till återfuktning. Njut!

Först ut att testas av vår femåring: Bubble bath melt! Produkten ser verkligen ut som flytande honung, något svår att dosera och bubblar inte jättemycket. Men helt klart tillräckligt för att en femåring ska bli lycklig!

photo

Serien finns i butik från och med imorgon 26 september (syrrans födelsedag, hipp hipp hurraaaa!)

Serien består av:

Lip balm, 10ml 60kr
Shower gel, 250ml 85kr
Soap, 100gr 40kr
Bubble bath melt, 300ml 160kr
Eau de toilette, 30ml 155kr
Body scrub, 200ml 200kr
Body butter, 200ml 185kr

Finns det någon produkt ni är nyfikna på?