Taggar

, , ,

La Roche-Posay, Dr. Bronner, Cicamed, The Body Shop

La Roche-Posay, Dr. Bronner, Cicamed, The Body Shop

La Roche-Posay Thermal spring water, min kärlek vet inga gränser när det gäller uppfräschande och fuktgivande ansiktsvatten i sprayform. Detta känns som ett svalt duggregn och kan användas under dagen och även över makeup.

På flaskan står: ”Antioxiderande, mjukgörande och lugnande effekt på huden tack vare en unik sammansättning av mineralsalter och spårämnen. Vetenskapligt dokumenterade egenskaper. Grundläggande vård för känslig hud. Lugnande effekt på irriterad hud, tex använd efter rengöring, soleksem, dermatologiska behandlingar etc”

Dr. Bronner’s Magic soaps, 18-in-1 Hemp unscented baby-mild är en snäll rengöring som jag använder till nyfödde Simons bad. Innehåller bl.a kokosnötolja, olivolja, jojobaolja och hampa. Formulan är doftfri men något lös i konsistensen. Funkar bra till att hälla i bad, men lämpar sig exempelvis inte till att ha ståendes på vasken för handtvätt eller försöka balansera i duschen.

Cicamed Serum C blev lite av en chock för mig och min hud, en positiv sådan! Sällan har jag upplevt så fint resultat på så kort tid. Efter graviditet och några månader med dålig sömn och även en sommar som passerade såg min hud ganska tråkig ut. Sådär lite glåmig, trist och ojämn i tonen. I ett utskick kom då detta Serum C och wow! Jag är så ledsen att jag inte tog en före/efter-bild, för det blev verkligen skillnad. C-vitamin verkar uppljusande på huden och stimulerar kollagenproduktionen i huden och ger verkligen huden ett ”lyft” (jag menar inte fysiskt ansiktslyft, så att vi är överens om det direkt) och förnyad lyster.

Jag rekommenderar den varmt till er som känner att huden behöver lite nytt liv och lyster. Serumet är milt och varken ”bränner” eller sticker vid applicering.

The Body Shop Honeymania lip balm, det enda lip balm du behöver från och med nu. Honungens fantastiska egenskaper som både mjukgör och återfuktar blir en knight in shining armour den här vintern.