Taggar

, , ,

The Body Shop Sumptuous Cleansing Butter

The Body Shop Sumptuous Cleansing Butter

I augusti 2013 släpptes rengöringsserien Camomile från The Body Shop. Jag som älskar rengöringar kastade mig över dem en efter en och fick snabbt två favoriter som jag recenserat tidigare.

Jag gick vidare till Sumptuous Cleansing Butter som jag hade stora förhoppningar på, smörigt, krämigt och känns lent och snällt mot huden. However; jag upplever inte att den lyfter bort sminket från huden, utan mer kör runt det i ansiktet. Att se ut som Alice Cooper för att mascaran är utsmetad runt hela ögat är inte alltid kul. If ever.

Jag vet att många andra har upplevt rengöringen som en frälsare för sminkborttagning och som passar en torrare hy, så be gärna om ett prov i butik innan du bestämmer dig.

Rengöringen innehåller 90ml, upplevs som dryg och kostar 185kr.