Taggar

, , , , ,

Essie Care Line - Millionails, Fill the gap, Super Duper Top Coat

Essie Care Line – Millionails, Fill the gap, Super Duper Top Coat

De senaste månaderna har jag verkligen lackat naglarna hur mycket som helst. Från att i yrket som hudterapeut bara ha korta olackade naglar till att göra nya manikyrer flera gånger i veckan kan slita på naglarna. Jag köper själv en hel del lack och nu med höstens nyheter har det kommit i pressutskick också.

Jag har i mig själv naglar som är lätt räfflade, lätt tappar fukt och skivar sig. Med ett kosttillskott från Beyond Wishes som jag ätit under sommaren (kommer recension snart!) och väldigt mycket kärlek och nagelvård så har naglarna blivit mycket bättre. Men som ni kan se skivar sig fortfarande tex pekfinger och tumme på höger hand. För er som vill ha en referens till hur naglarna såg ut tidigare i vår, kan kika in i det här inlägget. Ain’t pretty, I tell you that much.

Till min hjälp har jag nu också produkter från Essie som jag skrev om i det här inlägget. Och även om det fortfarande syns att nageln är skivad, så känns det inte! Inte heller kommer synas om jag lägger färgat lack över.

Jag har lagt ett lager av Millionails som med hjälp av aminosyror och kevlar ska ge skottsäkra (?!) naglar, sedan ett lager av Fill the gap som jämnar ut och bygger upp nageln och sedan lagt ett lager av Super duper top coat för att ge glans och en slitstark yta.

Det jag har märkt med Fill the gap är att den ger en lite längre torktid när den används som baslack, annars är den ett magiskt verktyg för jämna naglar!

Före och efterbilder på den skottsäkra manikyren.

Före och efterbilder på den skottsäkra manikyren.