L'Oréal Studio Line #TXT

L’Oréal Studio Line #TXT – Volume texturizing spray och Wave creating spray.

Nu är inte jag den som stylar håret nån timme varje dag. Kanske inte ens en timme i veckan, men här är två produkter som faktiskt skulle kunna komma till användning. Min melodi med hår är att det ska gå snabbt och enkelt och det får inte bli för många moment, det orkar jag inte.

Jag har både tjockt (väldigt) och långt hår, så att preppa håret varje dag ger mig kramp i armarna.

Vi börjar med Volume texturizing spray (vänster i bild), en spray som ska användas i helt torrt hår, sprayas i hårbotten och ut i längder och ska sen ”kramas upp” för en rockig Brigitte Bardot med extrem volym och struktur. Jag kanske bjuder på en bild framöver, man vet aldrig!

Wave creating spray (höger i bild) ska skapa mjuka vågor i hår som är naturligt rakt. Produkten ska sprayas i fuktigt hår, tvinnas och/eller snurras runt fingrarna och sen fönas torrt.

Är det bara jag som tycker det låter märkligt? Att tvinna runt fingrarna och sen föna? Jag tycker det borde bränna fingrarna?

Volume texturizing spray 200ml cirkapris 99kr.
Wave creating spray 150ml cirkapris 99kr.

