Taggar

, , , , ,

opixmasfyra001

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

I det här inlägget tänkte jag visa hela fyra lack ur kollektionen Mariah Carey Christmas Collection by OPI. Lacken är fina, men jag har väl inte fått någon större WOW-känsla när jag kikat på flaskorna. Av dessa fyra skulle jag nog säga att My favorite ornament är min självklara vinnare,

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

I snow you love me. What can I say? Om vi tar fördelarna: fantastiskt vackra oktagonpaljetter som gnistrar likt diamanter. En effekt som är iögonfallanda och kommer väcka mycket uppmärksamhet. Nackdelarna: man får verkligen JAGA PALJETTERNA i den klara lackbasen. En efter en får man fiska upp dem. Det blir både bubblor i lacken på nageln, man hinner tappa humöret och det blir ett ganska tjock lager på nageln. Jag hade uppskattat om dessa paljetter helt enkelt låg i en liten ask. Med det sagt; vackert ändå. Och ni kommer se att bilderna nedan fokuserar en del runt just detta lack.

Warm me up är ett av de första som jag kastade mig över när pressutskicket kom. Det är kanske inte det självklara valet när man tänker på ”julfärger” och det var kanske det som lockade lite. Lacken är brungrått med mikroskimmer i olika färger. Jag upplevde det lite svårlackat, men med ORLYs baslack Bonder så fäste det bra till slut. Två lager och topplack.

My favorite ornament… Om jag beskrev All sparkly and gold som en flytande bäck av guld i solsken så är detta silvrets motsvarighet. Well.. oxiderat silver i alla fall, det ser lite smågult ut, dock inget som stör eller är fult. Det är gnistrande vackert och lättlackat. Jag har tre lager för att få det heltäckande, men kan säkert användas som ett topplack om man vill ha effekt på annat lack. Finishen är nästan som ett Liquid sandlack för ytan blir lite grynig.

Wonderous star, basen påminner klart om My favorite ornament men har svarta prickar i sig. Dessa små svarta prickar får mig att tänka på flugbajs. There, I said it. Jag har spenderat halva sommaren med att jaga dessa små och irriterande prickar i vårt uterum så nej, jag är inte jätteförtjust i lacket. På bilderna har jag tre lager för att det ska bli heltäckande.

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Mariah Carey Christmas Collection by OPI

Kollektionen finns i butik från mitten av november och kostar 150kr styck.