Taggar

, , , , , ,

La Roche-Posay Cicaplast Lips

La Roche-Posay Cicaplast Lips – barrier repairing balm. 

Lagom till höstens stormar, årets första minusgrader och kommande snöflingor lanserar La Roche-Posay ett reparerande barriärbalm Cicaplast Lips till läpparna. Produkten ska lugna, skydda och återställa huden på läppar som lätt blir torra och nariga i hårt väder.

Produkten innehåller 5% panthenol och ”MP-lipider* som ska återfukta och ge huden sin elasticitet tillbaka.

Cicaplast Lips känns som en naturlig uppföljare till Cicaplast Baume som kom tidigare i år, en SOS-kräm som jag älskade till den milda grad att den blev en av vinterns favoriter. Jag använde den till mina vintertorra händer, lokalt på armbågar, till sonen som blev torr i ansiktet, a life-saver!

Jag inväntar ett produkprov och hoppas kunna berätta mer för er då.

La Roche-Posay beskriver sig själva som ”ett bättre liv för känslig hud” och säljs på apotek. För att hitta ditt närmsta försäljningsställe kikar du på den här sidan, längst ner till vänster!

Cicaplast Lips har ett rekommenderat pris på 79kr för 7,5ml.

*”Vi har 3% av MP-lipider i Cicaplast Lips som hjälper läppar som ständigt spricker. MP-Lipider är därför mycket effektiv mot återfall (att huden inte går tillbaka till sitt torra tillstånd efter avslutad behandling.) De bildar en fysisk barriär på läpparna och startar den naturliga produktionen av lipider, proteiner och NMF + reaktiverar barriärfunktionernas viktigaste mekanismer”

Ovan text är La Roche-Posays förklaring till ”MP-lipider”. Jag begriper också vad lipider i sig gör, hjälper hudens barriärfunktion. Jag hade varit mer intresserad av vad just ”MP” står för. Företagshemligheter?😉