Taggar

, , , , ,

Fall into beauty - tema för Glossybox oktober 2013

Fall into beauty – tema för Glossybox oktober 2013

I början av oktober kom ett mail från Glossybox att de nu avslöjar temat för oktober, Fall into beauty. Och med bara en liten glimt på bilden ovan tyckte jag det lät intressant. En dubbel betydelse av ordet ”fall”, som i svenskans både ”falla” och ”höst”. Jag tänker mig murriga färger, lila, burgundy, mörka orange toner..

Är det någon av er som tänker er det här då?

Innehåll Glossybox oktober 2013

Innehåll Glossybox oktober 2013

Océane Make Up Remover Pen, ska användas för att korrigera makeup om du målat ojämnt eller liknande..? Korrigera linjer antar jag. ”Mild makeup-remover som inte torkar ut huden”, men på baksidan av förpackningen står det ”flammable”?

Pureology Highlight Stylist Sea-kissed Texturizer (hatar långa namn), är en 100% vegansk (jag har inte kontrollerat ingredienser) saltvattenspray som ska ge en ”efter-stranden-textur” på håret, accentuera slingor och ge dem lyster och glans. Både risigt och glansigt alltså? Det är en re-lansering av produkten, en del kanske känner igen den då?

Monu Illuminating Primer SPF 15 är den enda produkten i boxen som faktiskt låter trevlig. Jag gillar primers och var även väldigt nöjd med min Monu Recovery Balm som hjälpte vinterstressad hud.

Sheer Cover Lip to Lid Highlighter ska ge huden extra glöd (första gången jag tänker höst) och den ska fungera som både highlighter och bronzer. Tveksam, jag? Vilket är det?

Hot Make Up Multi Eyeliner Mascara, ett för mig nytt märke. En kombinerad eyeliner och mascara i lysande kornblå. Eylelinerapplikatorn ser sjukt vass ut och borsten skulle nog kunna döda någon.

Och ändå, den är boxen är ljusår bättre än förra månadens Glossybox.