Taggar

, , ,

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

Nu är vi alltså här, sista lacket i kollektionen och det allra sista Liquid sand-lacket i julkollektionen Mariah Carey Christmas Collection by OPI, Emotions. Äntligen sista! tror ni nu att jag säger! Eller…? Har jag lyckats hjärntvätta mig själv så pass mycket nu att jag gillar Liquid sand? Inte helt. Men Emotions gillar jag!

Texturen är klart fortfarande ett minus för mig, och just detta lack är dessutom tunt både i den svarta färgen och i antal sandpartiklar i lacket. Detta gör att tre lager i princip är minimum för att få lacket att bli heltäckande. Medan de andra Liquid sand-lacken i kollektionen är okej på ett lager och fabulösa på två lager. När det sedan hade torkat såg jag att det dragit ihop sig lite mer än jag är van vid, och detta är helt utan något snabbtorkande lack.

Så, gillar jag detta då? Absolut! Jag gillar svarta lack generellt! Detta har även ett par olika ”ansikten” beroende på tillgång av ljus. Ibland ser det ut som en skrovlig och matt gummimatta, men det i solljus ser ut som svartskimrande nylagd asfalt.
And this I like.

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

OPI Emotions

Kollektionen finns i butik från mitten av november och kostar 150kr styck.