Taggar

, , ,

Häromdagen visade jag upp min makeup till vår lilla Halloween-fest. Nu hade våra gäster tagit detta mycket allvarligare än vi gjort och kom tjusigt utklädda med blödande sår, vårtor, spindlar och peruker! Vilket gäng!

De kommenterade även mina olackade naglar! Huuuuuu… det måste vara läskigt i sig att jag går med olackade naglar och så oväntat att de reagerade på det! För där satt de med sina fina naglar, de vågade knappt något annat😉

Sanningen var den att jag hade minsann valt ett lack till mina rosa ögonlock och gröna läppar, nämligen Essie The lace is on. Det är inget lack som jag förtjust kastat mig över. Jag älskar lila, men denna känns bara hur läskig och lysande som helst. Och kanske då skulle passa till Halloween?

Lättare sagt än gjort med små barn och mycket planerande och fixande inför festen. Så mina naglar förblev olackade! Men det är tanken som räknas och idag tänkte jag visa det istället.

Essie The lace is on visade sig vara lite svårlackat. Det kräver en stadig och snabb hand. Formulan är vackert lila med mycket skimmer, men något rinnig. Lacket torkar lite halvmatt och jag har fått bubblor i det, detta är andra lackningen så jag ber om ursäkt om det ser för j%&%¤#kligt ut.

Ett lager Essie First base och sedan två lager av The lace is on.

Essie The lace is on

Essie The lace is on

De två översta bilderna är tagna inomhus i ljuset av vanliga lampor. De nedre bilderna är tagna i uterummet i den som kallas dagsljus på hösten.

Essie The lace is on finns i kollektionen som kom tidigare i höst, ni kan läsa mer här.