Taggar

, , , ,

Förra veckan kom ett trevligt utskick från Lumene. Det innehöll bl.a den CC cream som jag gått och kikat på i affären, mascaror och de nya Gloss & Care Arctic Sand Nail Polish. Alltså nagellack med sandig struktur. I det här inlägget visar jag lacken, mascaror och CC-produkter kommer senare!

Here we go again. Nagellackstillverkare världen över verkar tro det är likställt med ekonomiskt självmord att inte haka på trenden med strukturlack. Här har vi åtta lack från finska Lumene. Färgerna varierar från pippigula Golden Sand och klarröda Brilliant Sand till murriga duofärgade Beach Sand och Quick Sand.

Lacken finns till försäljning under en begränsad tid, oktober 2013 till mars 2014 och endast på Åhléns. Flaskorna innehåller 5ml och kostar 69kr.

Lumene Arctic Sand

Lumene Gloss & Care Arctic Sand Nail Polish; Beach sand, Quick sand, Sand storm, Sandy Brook, Gleaming sand, Sean sand, Brilliant sand, Golden sand.

Det är svårt att inte svepas med i trenden av alla strukturlack, de är überschnygga färger från de flesta leverantörer, de skimrar och glittrar som aldrig förr och är verkligen iögonfallande. Men det är alltså känslan av strukturen. Jag ryser i hela kroppen.

Min åsikt om strukturlacken är som tidigare: vasst, rivigt och känns inte hygieniskt. Jag börjar tro att grogrunden för hela vinterkräksjukan och värsta förkylningsinfluensan kommer att ligga i ett sandlack som drar åt sig baciller och döda hudceller.. Mums..