Taggar

, , , ,

bareMinerals Marvelous Moxie

bareMinerals Marvelous Moxie

För snart ett halvår sedan lanserades Marvelous Moxie från bareMinerals. Moxie [mox-see] beskrivs som ”shameless sass, all-out spirit, total passion overload with plenty of attitude to match”. Nu beror det kanske på vilka nyanser man väljer, en del är mer vågade än andra såklart.

Marvelous Moxie Lipstick finns i 16 nyanser och är berikade med mineralkomplex för att binda fukt men också motverka fuktförlust, exotisk (?) olja och omega-fettsyror ska återfukta och ge näring medan vitaminerna A, C och E ger ett antioxidantskydd. Läppstiften ska ge ett täckande resultat och en len finish.

Jag upplever läppstiftet som riktigt krämigt och mumsigt på läpparna. Det känns inte uttorkande och faktiskt så syns det inte alls att mina läppar just nu är lite torra.

Färgen RISE UP är inte den mest upphetsande i orkestern, en bronsbeigeguldig histora som inte tilltalar mig. Den är något mörkare än vad bilderna visar. Men, jag skulle lätt köpa på mig läppstiften i andra nyanser om jag sprang på dem i butik, så mumsiga är de på läpparna. De finns i fina, rosa, bäriga och röda toner också!

Hållbarheten är okej, jag får fylla på under dagen om jag äter eller dricker. Risken är också att man tuggar i sig läppstiftet, det doftar ljuvligt milt av vanilj (gissar jag) och smakar inte illa.

Priset är 285kr för 3,5gram. bareMinerals säljs hos salonger, spa samt Kicks och Åhléns.

bareMinerals Marvelous Moxie

bareMinerals Marvelous Moxie RISE UP

Marvelous Moxie Lipgloss HOT SHOT

Marvelous Moxie Lipgloss HOT SHOT

Marvelous Moxie Lipgloss släpptes i 12 nyanser, allt från lystergivande till de med starkare pigment. Glossen innehåller naturligt växtextrakt (?) och peptider som ska ge läpparna ett fylligare utseende och samtidigt ett litet plut, medan shea- avocado och murumurusmör återfuktar läpparna. Även glossen innehåller vitaminerna A, C och E för att skydda läpparna.

Lipglosset i färgen HOT SHOT har jag använt en hel del sedan det landade i brevlådan. Det är helt perfekt en dag då man vill vara anonym men har ett bra gloss till läpparna. HOT SHOT låter kanske lite edgy men det är i princip transparent med en hint av rosa. Det ger läpparna lite fyllighet och glans, samt att det känns vårdande.

Lipglosset har en snedställd filtapplikator, classic och väldigt enkel för applicering. Hållbarheten för glosset är som andra gloss egentligen, man fyller på under dagen. Om man äter eller dricker så försvinner det givetvis.

Jag har inga bilder på glosset, det ville inte visa sig från sin bästa sida. Bara take my word for it. Känns som en uppfriskande dröm på läpparna!

Priset är 285kr för 4,5ml. bareMinerals säljs hos salonger, spa samt Kicks och Åhléns.