Etiketter

, , , ,

Igår besökte jag Makeupstudion i Malmö. Jag har en kompis sedan utbildningen till hudterapeut som nu breddar sin kompetens till makeupartist.

Här ser ni några bilder på den 60-talsmakeup som Malin gjorde på mig, och sedan fick jag även en brun sotning efter eget önskemål. Jag ville ”trolla bort” mina hängiga ögonlock och fick tipset om en sotning i bara en färg, just för att sudda ut gränserna om vad som börjar och slutar var.

Men vet ni vad jag direkt kände mig ”tvungen” att prova i förmiddags? Just det, en 60-talsmakeup med fet eyeliner och bleka läppar! Hur kul som helst!

Jag fick såklart surfa in på Kicks hemsida för att leta upp lösfransar, sökte på shading och matta ögonskuggor och geleyeliner och pensel.. Blir nog enklare att gå in till Malin när hon jobbar i butiken på Väla.

Ha i åtanke att jag tagit de flesta bilderna själv. Det är inte helt lätt med en systemkamera som inte har någon förhandsvisning på LCD-skärmen, och en del bilder är liksom sådär 😉

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Tack Malin! För att du visade shading, rouge och highlighting, fransmarkering, knäckte min lösfrans-oskuld och trollade bort mina hängiga ögonlock! Hoppas vi ses snart igen!

Ni som vill se mer av vad Malin sysslar med kan klicka in på hennes blogg här!

