Taggar

, , , , ,

O.P.I Baby please come home och Lumene Sand storm

O.P.I Baby please come home och Lumene Sand storm

lumeneopiEfter att ha fingrat på O.P.I:s Baby please come home från Mariah Carey Christmas Collection i ett par månader blev jag klart nyfiken på att göra en jämförelse med Lumene Sand storm när den dök upp i brevlådan för några veckor sedan.

Likheten är slående! Lacken har en grålila nyans och är packade med skimmer, glitter och sandkorn som ger den gryniga strukturen när det har torkat. I flaskan ser O.P.I ut att dra mer åt lila medan Lumene har en gråare nyans. Däremot ser jag ingen skillnad på dem på nageln.

Jag har alltså målat naglarna ovan i varsin färg. Och hade jag inte själv vetat vilken nagel som har vilket lack, skulle de lätt kunnat tas på för samma. Om ni kikar på bilden längst till höger ovan så är lillfingernageln (till vänster) Lumene Sand storm och ringfingret (till höger) är O.P.I Baby please come home.

Lumenes konsistens känns tjockare i flaskan än O.P.I som har en tunnare formula att lacka med. Båda naglarna har två lager och strukturen känns lika grynig när den torkat. Om jag synar det torkade lacken ser det ut som om Lumene har fler runda glitterpartiklar som lägger sig på ytan och kanske skulle glittra mer, medan O.P.I istället skimrar väldigt mycket.

Lumene Gloss & Care Arctic Sand säljs endast på Åhléns och under en begränsad period fram till mars 2014, flaskorna innehåller 5ml och kostar 69kr.

O.P.I Baby please come home ingår i Mariah Christmas collection by O.P.I och finns ute i butik nu, flaskorna innehåller 15ml och kostar cirka 150kr. (De är alltså billigare per milliliter?)