Taggar

, , , ,

Garnier Optical blur

Garnier Optical Blur

För några veckor sedan kom Garnier Optical Blur i ett pressutskick. Jag som älskar primers har testat denna i princip varje dag sedan dess. Primers har som uppgift att jämna ut, dölja och göra att din foundation sitter bättre.

Garnier säger så här: ”en snabb lösning för att dölja ålderstecken: rynkor, porer, ojämnheter och som samtidigt gör huden matt. En optisk effekt som på några sekunder ger en mer strålande och vacker hud.”

Med matt antar jag att den ska motverka glansighet i huden, inte gör det matt och glåmig.

Jag upplever Garnier Optical Blur som främst utjämnande, att själva hudstrukturen känns jämn, oavsett som detta är rynkor eller porer. Jag upplever också att foundation sitter bättre. Jag är av en torr hudtyp och har sällan/aldrig glansig hud och kan inte uttala mig i hur den fungerar på er med fet hudtyp.

Däremot så döljer den inte till exempel pigmenteringar eller röda partier i huden. Dessa lyser igenom precis som tidigare och man får jobba vidare med concealer och foundation om man önskar dölja dessa. Men rent optiskt fungerar den på linjer och porer, ja.

Tuben, som ska hållas upp ner och skakas innan användning, innehåller 30ml och har ett rekommenderat pris på 140kr.

I pressinformationen heter produkten Optical Blur, men det står Perfect Blur på tube, why?