Taggar

, , , , , ,

Men så ääääntligen kom jag iväg till närmaste Sephora, nämligen den som öppnade på Emphoria i Malmö i december förra året.

sephora001Egentligen hade jag inte några större planer på att shoppa, även om jag visste att det ändå skulle bli så när jag var på plats. Jag ville kolla in märken som Benefit, NARS och Make Up Forever eftersom de inte finns i andra skönhetsbutiker i närheten.

Jag hade en enda plan: ögonpennor från Sephora och ett hololack, valfritt märke. Blev inget av det!

Ett butiksbiträde visade mig NARS sortiment, bland annat en rouge-palett, One night stand rouge palette som är så hypad just nu. Dessvärre är jag övertygad om att jag aldrig kommer använda så mycket rouge, hur fin och hypad paletten än är. Så jag hoppade över den helt enkelt. Vidare så tipsade hon mig om NARS Pro-prime smudge proof eyeshadow base som skulle vara the one primer för ögonskugga. Efter endast en dags test med svart sotning är jag nästan villig att hålla med, men avvaktar lite.

Jag spatserade vidare till Make Up Forever och hittade dels deras bassortiment som ser ut att vara himmelriket för dig som fokuserar på en perfekt bas med fin finish och bra hållbarhet, dels hittade jag också deras Midnight Glow Holiday 2013. Tio minuter tidigare hade jag sagt till butiksbiträdet att jag inte gillar paletter för jag vill handplocka mina skuggor. Men den här Midnight Glow 8 eye shadow palette såg ut att vara handplockad åt mig så den fick följa med hem. Jag fingrade även på deras High definition powder som Aida höjde till skyarna, men jag avstod. Fick senare en prov på den i kassan, så WIN på den!

Jag köpte även ett ansiktsspray från Caudalie och två nya penslar från Sephoras eget sortiment, en för flytande foundation och en ögonskuggspensel, som jag vill ha till att arbeta ut skugga med vid sotningar.

Hjärnan gick på högvarv i butiken och jag hade velat shoppa med mig så mycket mer, men det är ju snart jul, jag får önska mig presentkort helt enkelt! (hör ni det?) En sak är säker och det är att det kan vara värt att åka hit istället för din vanliga skönhetsbutik om du vill botanisera bland lite nya (för Sverige) märken. Jag tänker göra det i alla fall!