Taggar

, , , ,

Make Up Forever Midnight Glow 8 eye shadow palette

Make Up Forever Midnight Glow 8 eye shadow palette

En av mina nya bekantskaper från shoppingen på Sephora är denna söta palett från Make Up Forever. Paletten ingår i deras Midnight Glow Holiday 2013 och heter 8 eye shadow palette. Som jag nämnde i mitt förra inlägg gillar jag egentligen inte paletter, jag vill handplocka mina skuggor, men denna kändes helt rätt!

8 eye shadow palette kommer i en liten dosa, cirka 5x12cm, i plast. Insidan är försedd med spegel, sina åtta skuggor, (varav sex skuggor är nya), och de två syntetiska penslarna som följer med är 214P och 226P.

Make Up Forever Midnight Glow 8 eye shadow palette

Make Up Forever Midnight Glow 8 eye shadow palette

Från vänster: Snow white, Gun metal, Icy blue, Icy pink, Black (matte), Gold pink, Midnight purple och Taupe (satiny).

Make Up Forever Midnight Glow 8 eye shadow palette

Make Up Forever Midnight Glow 8 eye shadow palette

Skuggorna i paletten ger generellt mer skimmer än pigment. De enda med lite mer tryck i är Black, som ger en svartmatt finish, Midnight purple är hyfsat pigmenterad mörklila med skimmer samt lite glitter och Taupe som ger en otroligt vacker satinfinish.  Bättre swatches än så här lyckades jag inte med. Det väldigt grå dagsljuset gör varje ögonskugga deprimerad.

Igår gjorde jag min första sotning med paletten, jag använde Black och Midnight Purple. Tillsammans med en primer går det att mätta skuggorna och de håller hela dagen.

Paletten är en limited edition, kostar 380kr och är köpt på Sephora.