Taggar

, , , , , ,

För ett par dagar sedan var jag och min syster återigen i Malmö för att dels shoppa på Emporia (:D) och sedan åka till Makeupstudion Education för att sitta modell till elever där.

Jag är även denna gång sminkad av Malin Månsson min ”gamla” hudisklasskompis. Hon började med en ”clean” makeup; bas, fransmarkering, yttepytteögonskugga och shading och röda läppar. Det här är en makeup som jag är ganska familjär med, kanske att jag åtminstone lägger lite maskara, men det är ju inte nödvändigt. Nu får jag börja investera i läppennor för ett mer hållbart resultat.

Bilderna blev bättre förra gången, men ni ser i alla fall ungefär hur det blev!

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Den andra makeupen som Malin gjorde var en svart sotning. Här hann vi inte mer än själva sotningen. Just sotning är inte min starka sida. Jag tycker det är superfint, men jag har inte riktigt tekniken. Jag kommer börja öva! Nu har jag köpt en fabulous ögonskuggsprimer, ny pensel och har svarta matta skuggor att leka med!

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Makeup: Malin Månsson Modell: Malin Rosenberg

Tack igen, Malin! För mig har det varit lärorikt, en del nytt och en del gammalt som blivit bekräftat! Lycka till med slutproven nu, det kommer gå fint!