Taggar

, , , , ,

November månads Glossybox är designad av systrarna bakom modehuset Dagmar. Inspirationen är från deras höstkollektion där mönstret har renässansinfluenser. En vacker box som tål att tittas på.

Glossybox november 2013

Glossybox november 2013

Innehållet blev väl, tja inte dåligt, men inte heller wow! Jag trodde på en mer skandinavisk känsla när man låter ett svensk modehus designa boxen.

Botanics, Batiste, Rituals, Emite makeup, Naobay.

Botanics, Batiste, Rituals, Emite makeup, Naobay.

Novemberboxens innehåll:

Batiste dry schampoo XXL volume – vore kanske intressant om jag stylade håret. Eller om jag behövde mer volym. Eller om jag inte precis köpt en originalprodukt på 200ml för att prova.

Botanics Shine away ionic clay mask – ett litet produktprov för en användning, en mask som sägs dra ut djupt rotade orenheter utan att torka ut huden. (Hudterapeuten i mig tror inte riktigt på det där med att ”dra ut orenheter” och är således djupt skeptisk) Jag har heller inga inga direkta orenheter att testa på, min hudtyp är torr.

Rituals Zensation shower foam – inget ont om Rituals alls faktiskt, jag är kär i deras butiker och sortiment. Och ÄNTLIGEN har vi fått en vacker butik här i nordvästra Skåne också. Och det är kanske just därför som jag bara för en månad sedan köpte denna shower foam? Helt underbar. Nu har jag två..

Naobay Oxygenating cream moisturising  – (bara jag som tycker det är ett märkligt namn?) ett för mig nytt märke inom hudvård. Produkten tillverkas i Spanien och innehar EcoCert. Krämen ska ge fukt och mjukgöra samtidigt som den hjälper till att stärka huden barriär. Ja, barriären är stark när den är återfuktad och hålls smidig.

Emite makeup DAMS Damson black – trots att jag har två helt nya svarta matta skuggor så hamnar denna som etta över mest intressant i boxen.

I boxen fanns också en 10 kronors rabattkupong på Botanics Shine away ionic clay mask (som jag inte behöver!) samt 20% rabatt vid ett köp på Rituals – merci säger jag! Så då vet ni var ni får lite julklappar då!