Etiketter

, , , , , , ,

Nu när november är över satt jag och funderade över min kategori Fyra favoriter. Det är inte så att jag inte använt och provat nya produkter, men det har varit lite mindre på grund utan en envis förkylning. Och lägger man till sömnbrist så tar hjärnkontoret semester. Av naturliga skäl har bara blivit den dagliga hudvården samt ett och annat nagellack. När jag är förkyld vill jag inte använda för mycket makeup med risk för att lägga bacillusker i penslar och produkter.

Honeymania och Vanilla bliss från The Body Shop, Dermalogica Daily microfoliant och Lumene CC Cream

Honeymania och Vanilla bliss från The Body Shop, Dermalogica Daily microfoliant och Lumene CC Cream

The Body Shop Honeymania duschgele har en väldigt blommig doft med lätt hint av honung. Jag önskar bara att det var MER honungsdoft, då hade den varit perfekt.

The Body Shop Body butter Vanilla bliss är den enda av de tre julkollektionerna som tilltalade mig i doften. Det här är som en ljuv creme brûlée, i både doft och konsistens. En av få produkter som jag också använder på vår bebis, han doftar som en liten vaniljpralin!

Dermalogica Daily microfoliant är en ständigt återkommande favorit. En mycket mild exfoliering, kan användas för sig eller tillsammans med rengöringen. En halv tesked med pulver blandas med några droppar vatten, enzymerna hålls aktiva i två minuter och under tiden masserar du peelingen i ansiktet. Skölj av, fix färdigt!

Lumene CC cream har räddat mig (eller min omgivnings räddare kanske) den senaste tiden. Med alldeles för lite sömn det senaste halvåret och en fruktansvärd förkylning så lyckas jag ändå se presentabel ut när jag använder den här. Den återfuktar hela dagen och täcker bra, nyansen light är helt perfekt för mig.

Har ni hittat några nya favoriter under månaden som gått?

