Taggar

, , ,

Här kommer ett riktigt bra tips inför vintern! Om du precis som jag intar ödleskinn under vinterhalvåret kan den här krämen mycket väl mota bort en del av det.

Cicamed 24h antioxidant

Cicamed 24h antioxidant

Om tillverkaren: ”Cicamed Organic Science kombinerar det bästa från naturen med vetenskap. Resultatet är en aktiv och ekologisk hudvårdsserie. Produkterna är helt fria från onödiga tillsatser. Aktiva ingredienser från naturen ger omedelbara och långsiktiga resultat. Cicamed Organic Science utgår från hudens naturliga behov och efterliknar dess balans av lipider, vitaminer, antioxidanter och naturliga fuktgivare.” (från www.cicamed.se)

Beskrivning av produkten: ”En 24-timmarskräm anpassad för den torra huden. Innehåller naturliga oljor från jojoba, kokos och solros. Alore vera lugnar och återfuktar medan antioxidanter från grönt te skyddar huden. Appliceras morgon och kväll på väl rengjord hud.” (från Militus Medical)

Cicamed 24h antioxidant kommer i en pumpflaska av plast i bra kvalitet. Pumpen har inte strulat och ett pump räcker för att applicera krämen i ansiktet. Två pump om du vill att det räcker till hals och dekolletage. Cicamed 24h antioxidant är lite tjockare i konsistensen och doftar svagt av citrus.

Jag började använda krämen i somras då den kom i ett utskick från Militus Medical men insåg snabbt att min hud var inte tillräckligt torr och uttorkad just då. Jag började använda den nattetid då jag inte (av uppenbara skäl) inte använder makeup, och den har känts rik och välgörande med sina fina oljor.

Nu har både Simone och Sven dragit förbi, vindpiskat de skånska slätterna och årstiden som väntar framför oss är kall, uttorkande och påfrestande för vår hud. Jag har under ett par veckor testat krämen på dagen också, men den är fortfarande ganska fet. Ska jag vara hemma och inte använda makeup funkar det jättefint, men tyvärr fäster inte foundation riktigt.

Nu gråter jag inga floder över detta, för jag tycker det är en riktigt bra kräm att ha på natten istället. Och är man i behov av en fet och näringsrik kräm är den ett ruggigt bra alternativ. Och den är alldeles underbar att massera in på torra handryggar och nagelband!

Priset för 50ml är 435-479kr beroende på var man köper krämen. Lite i högsta laget kan jag tycka, men samtidigt är den både dryg och välgörande.