Etiketter

, , , ,

20131129-122136.jpg

Isadora Quick dry nail spray

Isadora Quick dry nail spray är en manikyrprodukt som ska hjälpa nagellacket att torka fortare. Sprayen ska göra att lackets lösningsmedel avdunstar fortare och därmed torkar. Jag har dålig erfarenhet av till exempel snabbtorkande lack, jag upplever dem som sköra och att de fortare chippar i kanterna.

Isadora Quick dry nail spray kan användas för att torka enstaka lager i manikyren eller för att halvera torktiden på din färdiga manikyr.

Jag upplever att produkten lyckas torka 1-2 lager relativt snabbt, men att torktiden förblir lång på en fullständig manikyr. För mig är en fullständig manikyr (som minimum): baslack, två lager färg och toplack. Eftersom nagellack i regel tar flera timmar att härda av sig själv spelar det ingen roll för mig om jag väntar fyra eller två timmar.

Det är en okej produkt om man inte förväntar sig mirakel. Som sagt, 1-2 lager klarar den galant, men därefter tycker jag att den snabbtorkade effekten uteblir.

Pris cirka 69kr.

