Taggar

, , ,

"Think of my Luxeffects as the cherry on top."

”Think of my Luxeffects as the cherry on top.”

Essie Luxeffects är verkligen ”cherry on top” för någon som mig; som älskar glitter! Lacken är tänkt som toplack för att förstärka din redan fina manikyr men jag ser ju redan nu att jag kommer testa dem ensamma. The more glitter, the merrier?

Essie Luxeffects

Essie Luxeffects, från vänster: Stroke of brilliance, Set in stones, A cut above, Pure pearlfection och As gold as it gets.

Lacken ser spännande ut och det ska bli roligt att börja testa dem här hemma. A cut above, Set in stones och Stroke of brilliance är rena glitterlack med glitter och hexagonpaljetter som gnistrar och sprakar übertjusigt. Jag snabbtestade rosa A cut above och det ger givetvis en glitterstruktur på nageln, jag antar att man avslutar med en vanligt toplack för den släta ytans skull?

Slätare yta får man istället av As gold as it gets och Pure pearlfection, som mer gnistrar än glittrar.

Stroke of brilliance

Stroke of brilliance

A cut above

A cut above

Set in stones

Set in stones

Pure pearlfection

Pure pearlfection

As gold as it gets

As gold as it gets

Så, hur ska du använda Essies Luxeffects? Som hel manikyr i flera lager, som toplack på annan manikyr eller som accent på en nagel?

Lacken finns ute i butik, endast Kicks och Åhléns och kostar cirka 129kr.