Etiketter

, , ,

Isadora Peel off base

Isadora Peel off base

Igår visade jag upp paljettexplosionen Sequinn explosion från L’Oréal. Lacket hade jag målat över Peel off base från Isadora, höstens hype för alla glitterlacksfrälsta. I mitt tidigare inlägg om Isadora Peel off base fick jag via kommenteringsfunktionen tips från Eva på Isadora om hur man bäst använder Peel off base. Jag listar hennes tips här:

– nageln är ren och torr när Peel Off Base appliceras
– inte applicera för tjockt lager Peel Off Base
– låta Peel Off Base torka helt (minst 5 min)
– topplacket får härda helt innan man utsätter manikyren för påfrestning
– inte applicera för många lager lack ovan (då härdar de inte)

Med dessa tips i åtanke har jag provat mig genom en rad glitter- och sandlack här hemma. Nagellack som annars är ett rent H att ta bort med remover och bomullsrondeller.

För att glitterlack ska bli en ren explosion på naglarna och verkligen reflekteras i olika ljus så behöver man ofta 2-3 lager, plus över lack, minst ett lager. Det gör ju att Peel off base redan här svajar lite.

Ibland fungerar det, ibland inte. På viss naglar sitter det fast i 30 minuter, på andra naglar kan det sitta i två dagar. Jag kan helt enkelt inte lita på att produkten ska fungera. Det är inte speciellt kul att åka iväg till julfesten och tappa lacket på två naglar redan i bilen på väg dit.

Fördelen för dig som gillar glitterlack och dessutom lackar om naglar ofta är att själva Peel off-effekten fungerar strålande! Jag upplever inte heller att det sliter på nagelns yta, jag har inte märkt att Peel off får med sig något av nageln när man skrapar av lacket.

Jag hoppas att fler märken tar sig an uppgiften att producera ett bra baslack för oss glitterfantaster, och kanske till och med vässar formulan lite.

Isadora Peel off base innehåller 6ml och jag betalade 65kr på Ica Kvantum.

