Taggar

, , , , , ,

För ett ta sedan kom ett utskick från Kicks kundklubb om jag ville testa Filorga som lanseras exklusivt på Kicks i januari. Uppenbarligen har jag handlat för mycket på Kicks eftersom de ansåg att jag var en bra kund😉 Produkterna fick jag sedan i samband med att jag gjorde min beställning via Kicks.se.

Filorga, nytt hudvårdsmärke på Kicks.

Filorga, nytt hudvårdsmärke på Kicks.

Redan 1978 skapades varumärket Filorga av den estetiske läkaren Dr. Michel Tordjman med intresse för cellens funktion och förnyelse. År 2007 lanserade Filorga Laboratorium Medi-Cosmetique, som enligt pressrealesen är de första produkterna i Frankrike som är inspirerade av estetisk medicin.

Filorga är utvecklat för dig som är intresserad av resultat i din hudvård, och sägs vara ett alternativ till dig som inte vill eller vågar göra skönhetsoperationer, eller vill ha bra hudvård för att underhålla en operation.

Det sistnämnda ställer jag mig något tveksam till. Grunden till frisk hy är givetvis bra hudvård, men att likställa det med operationer?

Vi får se!

I utskicket från Kicks kom Foam cleanser (215kr), en rengöring som ska ta bort makeup, verka anti-aging, och ersätta ansiktsvatten. Optim-Eyes (395kr) är en ögonprodukt som ska verka mot rynkor, mörka ringar och svullnader. Time filler Absolute wrinkle correction cream (615kr), ska ge ”ultrakorrigering av all typ av rynkor”.

Serien har många fler och väldigt intressanta produkter tex Sleep and peel, en återuppbyggande nattkräm, fina serum med bland annat C-vitamin och hyaluronsyra. Det finns även mer målinriktade produkter som Meso-mask, Deep-fill och Lip structure, och behandlingar som en femveckors behandling som heter Age-peel och Mesotherapist som är stimulering av vävnaden med hjälp av små nålar.

Hudterapeuten i mig goes bananas och kommer givetvis kolla upp dessa behandlingar närmare när de lanseras. Ett varningens tecken till er som vill prova hemma; god handhygien och följ anvisningarna till produkter och behandlingar!