Taggar

, , , , , , ,

Nu går startskottet för temavecka Läppar. Jag hinner inte visa någon tjusig färg idag, men väl lite läppvård!

Fagron Lip Care och Fabulips Sugar Lip Scrub från Bliss.

Fagron Lip Care och Fabulips Sugar Lip Scrub från Bliss.

Jag har Fabulips sugar lip scrub från Bliss som är cirka ett år gammal. Jag använder den ett par gånger i månaden och den vägrar ta slut! Burken innehåller 15ml och kostar 195kr (Kicks hemsida). Skrubben innehåller sheasmör, kokossmör, olivolja och jojobaolja, ingredienser som gör skrubben mjukgörande och återfuktande. Kornen är socker, sötmandel och valnötsskal. Ätbar skrubb och den smakar faktiskt gott!

Efteråt behöver läpparna ett vårdande läppbalsam för att bevara de mjuka nyskrubbade läpparna och här kan man ju välja och vraka bland sina favoriter. Just nu provar jag ett nytt läppbalsam från Fagron som kort och gott heter Lip Care. Produkten baseras på petrolatum, paraffin och lanolin som jag kanske annars inte föredrar inom hudvård. However, under vintern kräver min hud ingredienser som kanske inte tillför så mycket, utan bara håller den lugn. (En redan känslig hud kan reagera kraftigt på ex. acne och/eller anti age-produkter som ska stimulera till cellförnyelse). Just nu älskar vi varandra, Lip Care och jag. Hos Militus Medical kostar Fagron Lip Care 30kr för 5ml.

Kika gärna in hos Tina som startade Temavecka Läppar!