Etiketter

, , , , ,

Fransmarkering är något som jag helt enkelt inte orkat engagera mig i tidigare. Jag har fått för mig att det skulle vara både svårt och jobbigt, samt att jag skulle behöva köpa produkter som jag kanske inte skulle använda sen.

lauramercierkollage

Laura Mercier Tightline Cake Eye Liner och MAC 212 Flat Definer Brush

I höstas var jag makeupmodell hos Malin under hennes utbildning till makeup artist, och givetvis, en makeup artist gör fransmarkering! Med lite frågor till Malin om vilka produkter hon använde och var fransmarkeringen ska vara så har jag faktiskt vågat mig på detta moment.

Det gör verkligen skillnad i en makeup på mig! Jag har glest mellan mina fransar och de är ljusa intill basen. Det är precis där fransmarkeringen ska göras: mellan fransarna och intill basen av fransarna. Kan låta knivigt och petigt, men med övning kommer färdighet.

Jag har köpt Laura Mercier Tightline Cake Eye Liner i färgen Black Ebony, samt MAC 212 Flat Definer Brush för detta moment. Penseln från MAC är platt och ganska hård. Cake eyeliner kan användas med vatten eller en speciell Tightline Activator från Laura Mercier (200kr). Jag börjar med ansiktets bas och följer sedan upp detta med fransmarkeringen. Laura Merciers cake eye liner är torr och hård, och jag använder vatten för att blanda den och sedan markerar jag fransraden underifrån och in mellan fransarna. Jag arbetar mig utifrån och in mot näsan. Ibland får jag gå tillbaka för att korrigera och fylla på. Helt värt!

Laura Mercier Tighline Cake Eye Liner finns i sex färger hos Kicks och kostar 250kr. Penseln 212 Flat Definer Brush från MAC kostar 255kr och finns också hos Kicks.

