Taggar

, , ,

Det har bara gått en dryg månad sedan jag började testa Filorga och kan inte ge en fullständig recension. En ny hudvårdsrutin kan ibland behöva flera månader på sig för att ge önskat resultat. Men eftersom produkterna börjar komma ut på Kicks nu i januari kanske ni vill höra ett utlåtande?

FILORGA Foam cleanser 215kr, Optim-eyes 395kr, Time-filler 615kr.

FILORGA Foam cleanser 215kr, Optim-eyes 395kr, Time-filler 615kr.

Foam cleanser är precis vad det låter som, en löddrande rengöring som även tar bort makeup, helt utan problem. Däremot upplever jag den lite uttorkande. För mig är det ingen ”varje-dag-rengöring” jag blir alldeles för yttorr så att det stramar i ansiktet.

Optim-eyes är en skön ögonkräm som ska verka mot mörka ringar, svullnader runt ögat och rynkor. Generellt ställer jag mig tveksam till produkter som ska ta bort mörka ringa (genetiskt?) och rynkor, jag har ju trots allt dem kvar. Med det sagt, vill jag ändå säga att krämen är en riktig boost till huden. Fuktmässigt ger krämen det mitt ögonparti behöver, jag blir ofta väldigt torr under ögonen och ut mot hårfästet. Här har krämen verkligen lyckats hålla huden i schack! Bra pris för en ögonkräm, 395kr är inte helt blodigt.

Ansiktskrämen Time-filler som ska ge ”ultrakorrigering av all typ av rynkor” kanske lovar mer än vad det kan hålla. Återigen, rynkor kan inte försvinna. Däremot, precis som ögonkrämen, är Time-filler som en fuktbomb för huden och huden känns frisk, klar, återfuktad och plumpad. Precis så man vill att huden ska kännas. Priset på 615kr är definitivt i överkant för vad jag vill betala för en kräm, men kan kännas extra lyxigt när huden väl behöver det.