Taggar

, , ,

essie super duper

essie super duper

Vi blir nog inga super duper-vänner, jag och och topplacket Super duper från Essie.

Essie Super duper beskrivs som ett stärkande lack som ska skydda nageln och samtidigt ge fantastisk glans. Och visst får lacket hyfsad glans. Men jag upplever inte att Super duper gör något annat för lacket, jag skulle uppskatta om det gav bättre hållbarhet till exempel.

En stor nackdel är också att Super duper drar upp pigment från lacket på nageln. Detta resulterar i dels att den genomskinliga formulan missfärgas kraftigt, dels bidrar det ibland till att lacket på nageln får ”hål” i lackningen och nageln syns igenom. I min bok är det inte okej!

Jag har älskat Essies produkter rakt igenom tidigare, och det bär emot att skriva att det här fungerar inte hos mig.