Taggar

, , ,

20140115-155500.jpg

Weleda Birch Body Scrub och Iris Hydrating Masque

Förra veckan dök dessa två produkter upp i brevlådan. Weleda Birch Body Scrub och Iris Hydrating Masque är två nya bekantskaper för mig. Jag har tidigare bara testat handkräm och duschtvål från Weleda.

Weledas fina filosofi ”i samklang med människa och natur” ska genomsyra hela verksamheten, allt från odlingar, transporter, personal och tillverkning. Produkterna i sin tur ska vara fria från syntetiska konserveringsmedel, färg- och parfymämnen och parabener. Vare sig ingredienser eller färdig produkt ska vara testad på djur. (Way to go!)

Jag som älskar hudvård ska med glädje testa dessa framäver:

Birch Body Scrub med björklövextrakt och vaxpärlor ska milt rengöra och skrubba huden och är en av tre delar i en detoxprocess från Weleda. Serien innehåller också Björklövsextrakt (dryck) och en cellulitolja, Birch Cellulite Oil.150ml cirka 149kr.

Iris Hydrating Masque med bland annat trollhassel och mandelolja har jag läst fina ord om och jag hoppas att den ska hjälpa till att lugna stressad, röd och flagande vinterhud. 30ml cirka 179kr.

Har ni testat något från Weleda?