Taggar

, , , ,

När jag fick se de första bilderna på OPI Push and shove gick jag lite bananas! Ett effektlack i min smak! Lacket ser ut som flytande krom och ska bli en spegelblank yta på nageln.

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI.

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI.

Lackets spegelblanka effekt kommer av kombinationen med baslacket Lay down that base och sedan två lager av Push and shove. Vi kan ju först enas om att min naglar är i ett bedrövligt skick såhär års. Eftersom jag provar lacket för första gången ville jag inte använda Essie Fill the gap som jag annars har för att jämna ut bristande nagelkvaliteter.

Men om vi bortser från mina naglars skick, eller brist på skick, så är lacket Push and shove hyfsat lättlackat. Det har lätt för att bli ränder, men jag tycker det jämnar ut sig ganska bra när det torkar. Push and shove ska användas utan överlack (jag antar att det skulle ta bort effekten något) och det står även på paketen att det är tänkt som ett ”One night only”-lack, vilket vittnar om att det nog inte kommer sitta kvar en vecka.

Vad tycker ni? Lacket ser heeeeeelt fantakstikt ut, fin blank yta, lyser upp och är i ögonfallande. Något svårt att fotografera den blank och reflekterande ytan och bilderna har blivit lite överexponerade. Men jag gillar!

OPI säljs bl.a. på Kicks, Åhléns och eleven.se och kostar cirka 150kr. Jag har köpt ett par lack till från kollektionen Gwen Stefan for OPI, och förhoppningsvis dyker de upp här under veckan som kommer. Har du kikat närmare på kollektionen än?

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI

OPI Push and shove i kollektionen Gwen Stefani for OPI