Etiketter

, , , , ,

Så äntligen har min box också kommit. Jag får erkänna att internets surrande om Glossybox har varit tämligen lugnt under januari, eller vad säger ni? Annars kan jag uppleva att det twittras och bloggas i massor så här i slutet på månaden när boxarna skickas ut.

Häromdagen ställde jag frågan om Glossybox på min Facebooksida, prenumererar ni? Är ni nöjda? Och ett av svaren, från Aida loves makeup var att januariboxen är mer ”praktisk” än rolig. Jag funderade lite på vad hon menade och tänkte att jag kanske får ett rör med bomullsrondeller och lite tandtråd i boxen?! Men så var det inte riktigt 😉

Nu sitter jag här med januaris Glossbox och förstår precis vad Aida menade: inte så rolig, men praktiskt. Långt från glamorös men lite bra att ha.

Glossybox januari 2014

Glossybox januari 2014

Revlon Professional Equave Hydro Nutritive Detangling Conditioner (HATAR! långa namn!), ett vårdande balsam som inte ska sköljas ur. Ett prov på 9ml kommer troligtvis att försvinna som en fis i universum in i mitt enorma hår.

Sumita Brow Set, man tror att det är ett ”set” av brynprodukter, det är i själva verket någon form av vaxpenna som ska fixera brynen.

Benefit Cosmetics The POREfessional, omtalade, hypade och superbloggade märket Benefits mirakelprimer som ska jämna till, släta ut samt göra att makeup håller längre. Minimalt prov på 3ml.

ORAL-B 3D White Lux Glamorous Shine (nylansering) beskrivs som en ”lyxig” (???) tandkräm som tar bort ytliga missfärgningar, gör tänderna vitare (borde rimligtvis vara samma sak som ta bort missfärgningar, eller??) och stärker emaljen.

Restylane Skincare Day Cream SPF 15 och Night Cream är kanske de enda produkterna som i boxen som jag är nyfiken på. Restylanes både välkända och erkända formula av hyaluronsyra ska ge långvarig återfuktning och ge huden lyster med hjälp av ljusreflekterande partiklar.

Vad hittade ni i era boxar? Var de också mer praktiska än roliga och glamorösa den här månaden? Jag funderar på att säga upp min prenumeration, det här tilltalar mig inte direkt. Jag kanske hellre får lägga mina 139kr på något jag verkligen vill ha istället.

