Taggar

, , , , ,

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection 'Belugaria'

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection ‘Belugaria’

Jag vet faktiskt inte vad jag tänkte på när jag köpte Belugaria från Essies strukturkollektion Encrusted Treasures 2014 Collection. Jag fick nog för mig att det skulle vara en svart lack med holografiska sexkantspaljetter. Och det är det ju, men plus struktur. Typ som ett sandlack. Ni vet sådant lack jag inte gillar.

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection 'Belugaria'

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection ‘Belugaria’

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection 'Belugaria'

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection ‘Belugaria’

Personligen tycker det är slöseri med resurser att göra strukturlack, och Belugaria är inget undantag. Att ett lack kan se så läckert, snyggt och tilltalande ut och sedan bli så blasé på nageln är tragiskt. Med ett flödigt lager blir svärtan förvisso täckande, men glitter och paljetter kommer inte till sin rätt. Om ni kikar på flaskan på bilderna så ser ni så fina paljetterna skulle kunna vara.

Jag får istället se fram emot vårkollektionen från Essie, den ser ut att passa mig bättre!

För er som gillar strukturlack finns Essies Encrusted Treasures ute i butik nu, rekommenderat pris är 129kr.

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection

Essie Encrusted Treasures 2014 Collection