Etiketter

, , ,

Fyra favoriter för januari har varit busenkelt att välja. Januari är en månad då min hud behöver maximal fukt och enkel makeup som inte framhäver torra partier!

I give you:

Pürminerals, Laura Mercier, OPI och Weleda.

Pürminerals, Laura Mercier, OPI och Weleda.

Pürminerals Bare it all Contour/Highligh Powder Duo, som det låter en kontur/highlightduo som är enkel att använda. Om jag ska vara petig så kanske den bruna är för röd och mörk, samt att highlightern är väldigt skimrig. Men när jag lärde mig detta så blev den superenkel att använda, samt att de befinner sig i samma dosa; enkel att ta med i väskan.

Laura Mercier Tightline Cake Eyeliner köpte jag för att göra fransmarkering, vilket har varit ett bra tillägg till ovanstående contour/highlight duo. Makeup i all sin enkelhet!

OPI Avoplex High-intensity Hand & Nail Cream är lite en räddare i nöden nu när vintern är här. Händerna blir mjuka och återfuktade och krämen känns inte överdrivet kletig.

Weleda Iris Hydrating Mask har jag börjat använda i ett försök att mota bort min extremt torra vinterhud. Vad sägs om rodnad och flagande hud? Hur vackert är det. Den här masken körde jag först varje natt i en vecka och har nu trappat ner på det för att ha den som komplement en till två gånger i veckan.

Har ni hittat några nya favoriter under januari?

