Taggar

, , ,

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Idag tänkte jag starta temat Röda nagellack. Jag har några vackra röda lack i min samling, en del har ni sett innan medans andra blir första gången. Jag gillar de flesta färger på naglarna, men rött är alltid rätt, rött är klassiskt och funkar alltid.

Först ut i temat Röda nagellack visar jag Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red. Ja, om man har ett helt enastående lack i sin ensemble, då får man ha långa namn. För enastående är det! Färgen, pigmenteringen, lackningsegenskaper och fantastisk glans. Enbart en fröjd att lacka med! På korten har jag förvisso Seche vite, men inte för glansens skull, utan för att det snabbtorkar lacket.

Vid en första anblick ser Royal Red ut att vara ett solid krämlack och jag tycker att lackegenskaperna är krämigt, men i lacket finns ett mikroskopiskt mikroskimmer. Syns knappt, anas något, trevlig överraskning för den som är uppmärksam!

Oriflames hemsida står det bland annat spegelblank finish, lång hållbarhet och att det inte ska flaga. Det finns 8 fina färger och jag blir nyfiken att prova fler i samma serie. Vad säger ni om Satin Rose, Tempting Pink, Pearly Nude och Pink Carat nu framåt vår och sommar?

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red

Oriflame Giordani Gold Lacque Brillance Royal Red