Taggar

, , , , ,

Mineralmärket IDUN Minerals släpper fina nyheter inför våren; en singelskugga, två duoskuggor och en brun mascara.

Vårens nyheter från IDUN Minerals

Vårens nyheter från IDUN Minerals

Duoskugga Blåklint med en ljus himmelsblå skugga och en intensivare midnattsblå. För mig ett självklart val för att liva upp gråa vinterdagar och en skugga som jag gärna skulle kika närmare på. Den andra duoskuggan Skogsfru har en ljus vanilj och mörk taupe, och kan användas både till enkel vardagsmakeup och en vacker sotning till kvällen.
Pris cirka 149kr. 

Singelskuggan Fjällsippa är ett komplement till tidigare highlightern Vildkaprifol. Fjällsippa har en varmare ton och ett diskret skimmer för att lyfta området runt ögat.
Pris cirka 129kr.

Mascaran SILFR kommer nu i en efterfrågad brun färg. Brun mascara har jag tänkt många gånger ”vore bra att ha”, ändå köper jag alltid svart. Brun mascara ger en mjukare inramning av ögat och är perfekt dagar då man endast gör mjuk sminkning. SILFR ska förlänga och separera fransarna. Precis som den svarta mascaran innehåller denna en peptid som ska hjälpa till att stimulera fransarnas tillväxt och på sikt ge starkare och längre fransar.
Pris cirka 199kr.

Har ni testat något från IDUN tidigare? Jag blir sugen på den blå duoskuggan Blåklint och bruna mascaran SILFR. Produkterna finns i butik från mitten av februari.