Taggar

, , , ,

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand är ett rött texturlack som ger en något grynig yta. Känns lite grusig och gummiaktig på samma gång. Som bekant är jag inte förtjust i den här typen av finish. Jag tycker de är vassa och ohygieniska på något sätt. De är dock ofta väldigt vackra att titta på och tillsammans med ett bra toplack passar de mig perfekt.

Lacken på Kicks Sugar Lacquer har en stor och klumpig kork som förvisso går att ta av, men lilla runda korken som blir kvar känns för liten att hålla i. Penseln är i mitt tycke något för smal, samt rund och känns inte helt optimal för detta strukturlack.

Färgen på Desert Sand är vackert klarröd och tilltalar mig trots både struktur och pensel!

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand

Kicks Sugar Lacquer Desert Sand