Etiketter

, , , ,

Det här är klart inte det rödaste av röda lack. Faktum är att när lacket kom i ett utskick strax innan jul lade jag undan det här lacket direkt. Jag tittade på flaskan och undrade hur jag skulle förklara den här färgen. Är den röd? Brun? Taupe? Vinröd? Och faktum är att jag vet inte. Essie själva beskriver det som ”pearlescent cocoa plum”, och det är ungefär så nära man kan komma.

Anledningen till att det fick synas här bland de röda lacken är just skimret. Jag hoppas verkligen att det syns på bilderna, det microfina röda skimret som gör hela lacket. Lacket gör sig bäst i någon form av ljuskälla; lampa, sol eller liknande. I vårt matta gråa vinterljus blir lacket tämligen platt.

Gillar ni? Har ni testat något från Essies vinterkollektion?

Essie Sable Collar

Essie Sable Collar

Essie Sable Collar

Essie Sable Collar

Essie Sable Collar

Essie Sable Collar

Essie Sable Collar - här ser ni hur platt och tråkigt lacket blir utan ljuskälla som skimret kan reflekteras i.

Essie Sable Collar – här ser ni hur platt och tråkigt lacket blir utan ljuskälla som skimret kan reflekteras i.

