Taggar

, , ,

Igår kväll kom jag hem från en lärorik och trevlig dag i Malmö. Jag öppnade dagens post och satt och ååååh-ade och dreglade lite över de vackra skuggorna från IDUN Minerals som jag skrev om i det här inlägget.

Idag bjuds det inte på mycket dagsljus och bilderna blir lite därefter. Hoppas ändå att ni får en idé av hur skuggorna ser ut.

Singelskuggan Fjällsippa 129kr.

Singelskuggan Fjällsippa 129kr.

En ljus och varm skugga med diskret skimmer som ska lyfta och fungera som higlighter.

Duoskuggan Skogsfru 149kr.

Duoskuggan Skogsfru 149kr.

Duoskuggan Skogsfru med en ljus vanilj och en mörk taupe är en riktigt fin duo för att skapa både enkla sminkningar till vardags, samtidigt som det går att dra på lite extra till fest. Jag kan dessutom tänka mig att taupeskuggan passar till brynen!

Duoskuggan Blåklint 149kr.

Duoskuggan Blåklint 149kr.

För mig är duoskuggan Blåklint den stora vinnaren bland IDUNs nyheter den här våren. Det är nästan som om den lyser lite! Den mörka blå har en lätt metallisk effekt och den skimrar då i den ljusare blå nyansen, det är otroligt vackert och effektfullt.

DSC_0127

Fotot taget i så mycket dagsljus som dagen bjuder på.

1. Fjällsippa som knappt syns här. För mig är det inte negativt alls då detta ska fungera som en highlighter, den ska bara anas.
2-3. Duoskuggan Skogsfru
4-5. Duoskuggan Blåklint

Alla skuggorna beter sig lite ”dammigt” och strösslar lite. Jag skulle tipsa om en bra primer så att de fäster ordentligt.

Inomhus med blixt.

Inomhus med blixt.

SILF Long lashes, Brown.

SILFR Long lashes, Brown.

Igår träffade jag en makeup artist som sa att ”brown mascara is like beer without alcohol, it doesn’t do anything for you”. Jag återkommer i det ärendet helt enkelt. För mig skulle en brun mascara bidra till en softare look, tex till vardags.

Hittar ni några favoriter bland vårens nyheter? Kollektionen finns ute i butik från mitten av februari.