Taggar

, , , ,

Sista röda lacket ut i temat (dock inte sista röda lacket jag äger!) är detta röda glitterlack från veganvänliga SPA Ritual heter Spellbound och är bland det vackraste i min lacksamling. Det var också bland det mest svårfotograferade. Lacket har en riktigt julröd färg med rött glitter. Lackbasen är semitransparent röd och använder man bara det här lacket krävs det tre lager för att det ska bli heltäckande. Det kan också användas som toplack över annat rött lack.

SPA Rituals produkter finns tyvärr inte att köpa i Sverige. Jag har ytterligare lack från dem och en nagelkräm som är bland det bästa jag testat. Jag köpte mina produkter i tax free-shopen på färjan mellan Rödby-Puttgarden. Företaget SPA Rituals marknadsför sig som veganvänliga, DBP, formaldehyde och toulene-fria produkter.

SPA Rituals är ett märke som alltid har jättefina kollektioner och jag ser gärna att någon börjar importera dessa till Sverige. Vem tar på sig och gör det?

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound

SPA Ritual Spellbound