Taggar

, , ,

I Sao Paolo Over There från Brazil Collection by OPI

I Sao Paolo Over There från Brazil Collection by OPI

I Sao Paolo Over There från Brazil Collection by OPI

I Sao Paolo Over There från Brazil Collection by OPI

Bland alla strålande färger i Brazil Collection by OPI finns även en del dova toner. I Sao Paolo Over There är ett sådant. Jag somnade nästan till när jag kikade på flaskan, det är inte riktigt min färg. Inte riktigt vad jag föreställer mig när jag tänker på ”vår”. Men kanske ser våren ut så här i brasilianska Sao Paolo? En lilabrun lervälling?

Men: lacket är så mycket mer än lilatonad lervälling i vårens syndaflod. Lacket är en dröm att lacka med, som många lack från OPI smiter den på nageln utan fuzz, täcker helt på två lager och torkar blankt. Och tror det eller ej, jag älskar det! Inte klatschigt, inte festligt, men så vackert och klassiskt!

Vad säger ni?