Taggar

, , , ,

Essie Luxeffects kom till butik strax innan jul. Om jag minns rätt var de en Limited Edition som snabbt sålde slut. Och det är ju lätt att förstå, vem älskar inte glitter? Jag kikade in på Kicks.se och kunde se att de hade några kvar från kollektionen, så är du sugen på fina glitterlack föreslår jag att du slår till snarast.

En enkel men effektfull manikyr får du enkelt genom att piffa med glitter! Här har jag använt mjölkiga skimmerlacket Pure Pearlfection som bas, två lager, och sedan glittrar ”tipparna” av naglarna med silvriga glitterkaskaden Set in stones. Och det är SÅ MYCKET vackrare i verkligheten!

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Det här är dessutom en manikyr som jag trivs väldigt bra i och kan tänka mig ha ett par dagar. Vila naglarna från allt lackande och removers. Även om jag älskar knalliga färger till naglarna så tröttnar jag fort och lackar oftast om varannan dag annars.

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection

Essie Luxeffects Set in stones och Pure Pearlfection