Taggar

DSC_0097Det har blivit väldigt många manikyrer på sistone, eller vad säger ni? Jag blev överväldigad av vårens nyheter samtidigt som jag körde mitt tema med röda nagellack. Men nu är det dags för lite hudvård igen!

Här har jag satt ihop ett kollage med de produkter jag har gillat under vintern. Jag vet inte hur ni andra har det, men jag blir TORR på vintern. Skinnet känns för litet, hårbotten är en torr och fnasig katastrof som värker och huden i ansiktet blir irriterat röd och fjällar. Kul, eh?

1. La Roche-Posay Cicaplast Baume B5 är en helande kräm som jag kan använda all over. Händer, ansikte, armbågar och det krävs inte många appliceringar för att få huden på banan igen. En räddare i nöden och fungerar lika bra på barnen!

2. Dermalogica Ultacalming Cleanser är supersnälla rengöringen som inte irriterar utan bara milt rengör och tar bort makeup utan att störa hudens egna barriär. Den här är snart slut och då gråter jag nog en skvätt!

3. Fagron Lip Care är en ny förtjusande liten produkt för torra läppar. Halleluja! Om jag får vara petig så gillar jag ju inte burkar som jag ska ner med fingrarna i.

4. SPARITUAL Cuti-Quench Cuticle Creme fiskade jag med hem från en resa utomlands. SPARITUAL finns som bekant (kanske?) inte i Sverige och när den här underbarheten tar slut kommer jag bli förtvivlad. Den är fantastisk till torra och sköra naglar. Lätt att massera in, smetar inte och doftar divine!

5. OPI Avoplex High-Intesity Hand & Nail Cream är en lätt kräm men med MYCKET återfuktande egenskaper till händer och naglar. Perfekt att ha med sig i handväskan nu när det är kallt ute och händerna lätt blir fnasiga. Huden känns omedelbart mjukare och smidigare.

6. Weleda IRIS Hydrating Mask blev snabbt en favorit här hemma, till och med en av fyra favoriter i januari. Och med rätta! Masken är en nästan genomskinlig gel/kräm-mask som ger och binder fukt i huden samtidigt som den lugnar ner irriterad hud. Perfekt nu när jag varit så fjällig i ansiktet. Jag tog masken som en SOS-kur på natten i en vecka och har den nu då och då som komplement till annan hudvård.

7. The Body Shop Vitamin E Overnight Serum-in-Oil till ansiktet beskrivs av The Body Shop som en teknisk innovation och ska göra att man ser ut som om man sovit i åtta timmar. Well.. faktum är att oljan INTE fungerade på redan stressad, torr och fjällande hud, det blev ännu värre.
Däremot till naglar och nagelband är serumoljan en vinnare och min pipettflaska har fått en självklar plats bredvid mig i TV-soffan.
Oljan kommer ut i butik den 20 februari.

8. The Body Shop Special Edition Blueberry Body Butter har beskrivits som en lättare variant av body butter. Jag tycker absolut att den räcker. Kanske att man ta något extra på väldigt torra partier, men i helhet återfuktar den bra och torkar snabbt in i huden. Doften är mystiskt söt och känns syntetiskt, men doftar absolut inte illa.

9. L’OREAL Nutrigold Extraordinary Oil är en blandning av många olika oljor som gör huden helt sammetslen. Jag får den inte att fungera på dagen, men väl på natten jublar huden av att bli så här bortskämd! Nuff said!

10. Cicamed 24h antioxidant har jag recenserat tidigare och då använde jag den endast på natten. Nu äntligen fungerar den dygnet runt. Den är rik och krämig i konsistensen, återfuktar, ger näring och är riktigt bra till min hud så här års.

Hur förändras din hud under vintern och vad har du för favoritprodukt?