Taggar

, , ,

Imorgon lanserar The Body Shop sitt nya serum Vitamin E overnight serum-in-oil och detta ska vara en blandning mellan serum och olja. Genom att kombinera dessa egenskaper ska huden få en riktigt skönhetssömn och vakna upp pigg och frisk.

The Body Shop Overnight Serum-in-Oil

The Body Shop Overnight Serum-in-Oil

Jag har testat serumoljan i några veckor nu och tyvärr har den inte fungerat som jag önskat. Min hud är torr, känslig och fjällig såhär års och serumoljan verkade för aktiv. Mina utslag blev tyvärr värre. Däremot ställde jag pipettflaskan vid soffan och använder den istället till att smörja nagelband och naglar om kvällarna.

Jag kommer testa produkten igen längre fram när huden inte är så känslig och reaktiv för produkter.

Serumoljan ska appliceras enligt följande: (enligt The Body Shop)

Steg 1
Droppa några droppar i handflatorna och gnugga dem mjukt mot varandra.

Steg 2
Applicera på ansikte och hals genom att mjukt klappa in med handflatorna.

Steg 3
Använd fingertopparna för att med mjuka cirkelrörelser massera pannan, kinderna, runt munnen och hakan.

Passa på att massera ansiktet lätt när du ändå har oljan på fingrarna. Världens bästa godnatt- och somna-gott-rutin!

Vitamin E overnight serum-in-oil kommer i pipettflaska om 28ml och kommer kosta 285kr.